Bogdan: Sfantul Nectarie si Sfantul Efrem cel Nou am reusit dupa multi ani sa ajungem si noi la acesti Sfinti.

Sfantul Nectarie si Sfantul Efrem cel Nou am reusit dupa multi ani sa ajungem si noi la acesti Sfinti. A fost minunat, nu am trait o asa mare bucurie si o binecuvantare din partea sfinitilor. Am plecat din Germania cu un avion de la Aegean din Stuttgart. O companie foarte buna, v-o recomand. Bagajele de mana le-au luat la cala. Am avut cazare in sudul Grecie in Lavrio. Din Aeoportul Atenei am inchiriat masini de la firma Alamo. Au fost super OK masina numai ca trebuie sa aveti rezervare cand ajungeti acolo (pentru cei din Germania am facut rezervare cu check24).

Am plecat fix a doua zi de Rusalii catre Sfantul Nectarie. Am plecat dimineata cu ferrybotul din portul Pireu catre insula Eghina. Sunt multe firme care merg acolo si pleca de la ora 8. Noi am optat pentru firma ANES( Agios Nektarios) care pleaca de la ora 8:20 catre Eghina. Am luat bilete dus intos si ne-a costat 76,00€ ( 2 adulti si 2 copii + o masina) cu intoarcere la ora 14:00. Pe ferryboat poti sa iti iei o cafea, un suc, o apa etc. In drum catre Sfantul Nectarie veti intalni foarte multi romani cu masinile proprii sau cu autobuzul.

Din portul Eghina mergi catre manastirea Sfantului Nectarie cam 15 minute cu masina. Acolo veti trai ceva de neimaginat. Eu am avut un sentiment de ocrotire, de bunastare, am avut sentimentul ca Sfantul Nectarie este cu noi ajutorul lui era prezent acolo cu noi. Aici am vizitat Biserica mare unde gasit racla Sfantului, apoi am mers sus la mormantul Sfantului unde am lipit urechea de mormant si am auzit niste batai de toiag iar sotia cu copii au auzit batai de inima. A fost ceva de vis, de nedescris un sentiment unic in viata. Apoi am mers intr-un paraclis in partea stanga a mormantlui unde se afla capul Sfantului Nectarie.

Ne-am umplut de bucurie. Dupa ce ne-am inchinat acolo am mers la chilia unde a trait Sfantul. De la magazin poti cumpara ulei de a candela sfantului, icoane, carti bidonase si sticlute pentru Aghiasma si multe alte obiecte bisericesti. Aici poti sa cumperi lumanari (iei de acolo si lasi cat vrei tu, la fel si pentru ulei de la candela).

Am petrecut cam 2 ore cu o deoasebita incaecatura sufleteasca aici. La poarta o sa gasiti oameni care vand fistic dar va recomand sa cumparati din portul Eghina. Din Portul Egina ne-am intorsc catre portul Piereu unde de acolo ne-am indreptat catre Sfantul Efrem cel Nou de la Nea Makri. Dupa un drum putin cam aglomerat am ajuns la manastirea Sfantului.
La intrarea in curtea biserici ne-a intampinat maslinul unde a fost schingiuit si batut Sfantul.

Apoi am mers catre biserica unde se afla moastele intregi ale Sfantului. Ne-am inchinat si ne-am umblut de acelasi sentiment ca Sfantul este cu noi, o binecuvantare, sentimente unice. De acolo de unde cumparati lumanari la fel ca la Sfantul Nectarie… se afla o candela mare de unde poti sa iei ulei sfinti si Aghiasma de afara. Pentru mine si familia mea calatoria la Moastele Sfantului Nectarie si a Sfantului Efrem cel Nou a fost o experienta spirituala ce nu poate fi descrisa in cuvinte ce mi-a dat puterea sa trec peste toate suferintele si mi-a intarit convingerea ca Sfantul Nectarie, sfantul Efrem cel Nou si Bunul Dumnezeu nu te lasa in momentele grele ale vietii.

Inca o data vreau sa le multumesc Sfantului Nectarie si Sfantului Efrem cel Nou pentru ca am putut sa ajung la sfintele lor moaste, nu in ultimul rand Bunului Dumnezeu si Maicutei Domnului. Dumnezeu sa va binecuvanteze pe toti sa puteti sa ajungeti acolo.